Auto do naprawy

sprawny i bezpieczny. W każdym aucie mogą pojawić się mniejsze lub większe awarie i należy w takim przypadku odpowiednio zareagować. Jeśli nie posiadamy odpowiedniej wiedzy, nie powinniśmy podejmować się samodzielnych napraw, poni

Dodane: 22-07-2016 12:17
Auto do naprawy

Jak poradzić sobie z awarią auta?

Każdy lubi poruszać się własnym autem. Daje nam tą większą swobodę i niezależność, ale żeby móc to robić, samochód musi być całkowicie sprawny i bezpieczny. W każdym aucie mogą pojawić się mniejsze lub większe awarie i należy w takim przypadku odpowiednio zareagować. Jeśli nie posiadamy odpowiedniej wiedzy, nie powinniśmy podejmować się samodzielnych napraw, ponieważ często jedynie pogarsza to sytuację. W takim przypadku należy udać się do warsztatu lub zamówić pomoc drogową, która postara się naprawić usterkę na miejscu lub zapewni nam transport samochodu do najbliższego zakładu mechanicznego. Takich sytuacji nie wolno lekceważyć, ponieważ mogą one generować spore koszty i problemy.


O silniku spalinowych

Silnik spalinowy ? silnik wykorzystujący sprężanie i rozprężanie czynnika termodynamicznego (gazu) do wytworzenia momentu obrotowego lub siły. Sprężany jest gaz ?zimny?, a rozprężany ? ?gorący?. Do sprężenia gazu zimnego zużywana jest mniejsza ilość energii mechanicznej niż uzyskuje się z rozprężania. Z tego powodu energia uzyskana z rozprężania zużywana jest do sprężania gazu i do napędu dowolnej maszyny. Gorący gaz uzyskuje się w wyniku spalenia paliwa, stąd nazwa: silnik spalinowy.

Czynnik ?zimny?, często powietrze zassane z otoczenia, jest sprężane, a w wyniku sprężania rośnie jego ciśnienie i temperatura. Sprężony gaz ogrzewany jest poprzez spalanie paliwa do stosunkowo wysokiej temperatury. ?Gorący? gaz rozprężany jest w cylindrze z ruchomym tłokiem lub turbinie. Uzyskana z rozprężania gorącego gazu energia mechaniczna wystarcza na pokrycie zapotrzebowania energii do sprężenia gazu ?zimnego? i do napędu dowolnej maszyny.

Sprężanie i rozprężanie gazu może odbywać się zarówno w maszynach przepływowych, jak i tłokowych. Jeśli wykorzystujemy maszyny przepływowe mamy do czynienia z silnikiem turbinowym, składającym się z osobnych elementów: sprężarki, komory spalania i turbiny. Jeśli silnikiem naszym jest maszyna tłokowa, to proces sprężania, spalania paliwa i rozprężania gorącego czynnika odbywa się cyklicznie w jednej przestrzeni ograniczonej tłokiem, głowicą i ściankami cylindra (silnik tłokowy).



Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy


Jak zbudowany jest wał korbowy?

Budowa wału korbowego

Czopy główne
Czopy korbowe
Przeciwciężar
Tarcza koła zamachowego
Ramię wykorbienia ? łączące czopy

Wał korbowy silnika spalinowego jest drążony, wewnątrz pod ciśnieniem jest tłoczony olej silnikowy smarujący panewki stopy korbowodu oraz czopy główne wału. W przypadku silnika dwusuwowego smarowanego mieszankowo, wał korbowy jest pełny i dzielony celem montażu łożysk tocznych przy czopach głównych i korbowych. Wały silników wysokoprężnych dwusuwowych są wykonane podobnie jak wały silników czterosuwowych (drążone). Wały silników największych (zob. silnik wodzikowy) są wykonywane z oddzielnych elementów i łączone poprzez tarcie na specjalnych prasach o dużej sile nacisku.

Na zakończeniu wału korbowego osadzane bywają elementy takie jak: koła zębate pompy oleju, napędu rozrządu, koła zamachowego, itd.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy