Części samochodowe i serwisowanie - co warto wiedzieć?

hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie. Hamulec pneumatyczny hamuje, gdy ciśnienie spada. Spadek ciśnienia następuje, gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnien

Dodane: 22-01-2017 04:52
Części samochodowe i serwisowanie - co warto wiedzieć?

W przyczepach ciężkich

Pneumatyczny układ hamulcowy
W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne. Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie. Hamulec pneumatyczny hamuje, gdy ciśnienie spada. Spadek ciśnienia następuje, gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie, co powoduje uruchomienie hamulców kół. Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu). Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu


Wygodne fotele samochodowe

Fotele samochodowe stanowią bardzo ważną część składową wszystkich samochodów. Dlatego w momencie, kiedy zaczynają one sprawiać jakieś problemy, to kierowcy starają się o ich wymianę. Mogą dokonywać takiej wymiany samodzielnie, jeżeli posiadają w domu odpowiedni sprzęt lub udawać się ze swoim samochodem do warsztatu. Samo wstawianie foteli samochodowych nie jest takie trudne dla dobrych mechaników i mogą oni wykonać wszystkie czynności związane ze wstawianiem nowych foteli w bardzo szybki sposób. Po konsultacjach z kierowcą będą mogli także prawidłowo ustawić fotele w jego samochodzie. Nowoczesne fotele samochodowe potrafią być naprawdę bardzo wygodne. Poza tym stają się one prawdziwą ozdobą każdego samochodu.


W standardzie wszystkie wersje

Wyposażenie

W standardzie wszystkie wersje były wyposażane w poduszkę powietrzną kierowcy, tylne siedzenia składane w proporcji 60/40 i regulowaną w pionie kolumnę kierownicy.

Aveo I generacji było oferowane w czterech wersjach wyposażenia:

Base
Base+
LS
LT

Po wprowadzeniu do sprzedaży II generacji (czyli T300), Aveo I otrzymało nazwę Aveo Classic, jednocześnie ograniczono wybór oferowanych wersji do dwóch:

Base
Base+

Auto seryjnie jest wyposażone m.in. w czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, systemy ABS, BAS, TCS, HSA oraz ESC, czujniki parkowania oraz elektryczne szyby przednie. Klimatyzacja jest dostępne w droższej wersji LT.

W bogatszych wersjach można znaleźć ABS, obrotomierz, 14- i 15-calowe koła ze stopów lekkich, układ kierowniczy ze wspomaganiem, podłokietnik przy fotelu kierowcy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka (wraz z podgrzewaniem), centralny zamek, kluczyk z pilotem, radio z odtwarzaczem CD, klimatyzację z filtrem powietrza, przednie światła przeciwmgielne, poduszkę powietrzną pasażera, poduszki boczne. Warto odnotować, że na polskim rynku można do wszystkich wersji silnikowych dokupić amortyzatory gazowe (zamiast seryjnych olejowych).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Aveo