Wikipedia i barwy CMYK
CMYK ? zestaw czterech podstawowych kolorów farb drukarskich stosowanych powszechnie w druku wielobarwnym w poligrafii i metodach pokrewnych (atramenty, tonery i inne materiały barwiące w drukarkach komputerowych, kserokopiarkach itp.). Na zestaw tych kolorów mówi się również barwy procesowe lub kolory triadowe (kolor i barwa w jęz. polskim to synonimy). CMYK to jednocześnie jedna z przestrzeni barw w pracy z grafiką komputerową.
C cyjan (ang. cyan)
M magenta (ang. magenta)
Y żółty (ang. yellow)
K czarny (ang. black lub key colour)
Skrót CMYK powstał jako złożenie pierwszych liter angielskich nazw kolorów. Końcowa litera K może oznaczać albo literę ostatnią słowa black (czarny; ostatnią, ponieważ litera B jest skrótem jednego z podstawowych kolorów w analogicznym skrócie RGB) bądź skrót key colour (kolor kluczowy)
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK
Większy nakład = niższa cena. Dlaczego tak się dzieje
Większość drukami nie realizuje zamówień niestandardowych w niskim nakładzie. Niektórzy mogą się dziwić, przecież jak można odmówić wykonania zlecenia? Jednak jeżeli zagłębimy się w sam proces powstawania druku to staje się to jasne, że dla 10 kartek ustawianie całej drukarni, wałków, papieru i tuszu zwyczajnie się nie opłaca.
Każda drukarnia przy większych zamówieniach ma coraz niższą cenę za kartkę/stronę, wynika to właśnie z faktu długotrwałego i skomplikowanego procesu przygotowania całej maszynerii, która wygląda tak samo dla każdego zamówienia. Na szczęście to ustawianie nie tyczy się każdego rodzaju druku, bo druk cyfrowy pozwala na druk prosto z pliku bez konieczności tak skomplikowanych przygotowań.
Gdzie używa się naklejek?
Naklejki drukowane masowo wykorzystuje się w praktycznie każdej branży i dziedzinie. Od sklepów spożywczych po usługi IT (np. naklejki gwarancyjne typu VOID). Zastosowanie naklejek, nie tylko tych reklamowych, jest wręcz tak duże, że nie sposób wymienić wszystkich.
Naklejki stosuje się w przemyśle spożywczym do oznaczania i brandowania produktów, firmy korzystają z naklejek na szyby do oznaczenia swoich siedzib. Naklejki można nakleić też na samochody w celu oznaczenia aut firmowych, czy dostawczaków. Zastosowań dla takich naklejek można by jeszcze długo wymieniać i warto o nich pamiętać przy działaniach reklamowych firmy.