Mechanika samochodowa - co warto wiedzieć

w wielu sytuacjach, a bez nich wszystko byłoby o wiele trudniejsze. Jeśli chcemy podróżować nimi bezpiecznie i komfortowo, należy przede wszystkim zadbać o ich dobry stan techniczny oraz wszelkie usterki naprawiać na bieżąco. Dzię

Dodane: 01-08-2016 06:30
Mechanika samochodowa - co warto wiedzieć

Jak zająć się samochodem?

Poruszanie się własnym autem to komfort i swoboda, która zapewnia nam niezależność. Wiele osób posiada własne samochody i służą one często na co dzień w wielu sytuacjach, a bez nich wszystko byłoby o wiele trudniejsze. Jeśli chcemy podróżować nimi bezpiecznie i komfortowo, należy przede wszystkim zadbać o ich dobry stan techniczny oraz wszelkie usterki naprawiać na bieżąco. Dzięki temu nie spotka nas żadna niespodzianka. Przeglądy techniczne samochodu wykonamy w niemal każdym warsztacie, a w przypadku podstawowych rzeczy, takich jak kontrola ilości płynów, będziemy mogli nawet zająć się tym samodzielnie. Najważniejsza jest jednak regularność, ponieważ tylko ona zapewni nam bezpieczeństwo i pewność.


Co zrobić, gdy zepsuje się samochód?

Usterka w samochodzie? Wielu z nas z pewnością potrafi samodzielnie radzić sobie z takimi problemami. Czy jednak zawsze będzie to dobre rozwiązanie? Kiedy warto podjąć się samodzielnej naprawy oraz czy czasem powinniśmy jej unikać? W taki sposób poradzić możemy sobie jedynie wtedy, gdy jesteśmy całkowicie pewni naszych umiejętności. W innym przypadku często spowodujemy sobie więcej strat, niż korzyści, a przecież każdemu z nas chodzi o oszczędność czasu i pieniędzy. Gdy więc zepsuje się nam samochód, o wiele lepiej i bezpieczniej będzie oddać go do naprawy w sprawdzonym warsztacie, który zapewni nam najwyższa jakość usług oraz sprawną naprawę. Dzięki temu często unikniemy wielu kłopotów, a dodatkowo szybko będziemy mogli cieszyć się naszym autem, które pozwala nam zwiększać swobodę.


Klasyfikacja silników tłokowych

Ze względu na czynnik roboczy

silniki spalinowe tłokowe
silniki parowe
silniki pneumatyczne
silniki hydrauliczne

Ze względu na ustawienie cylindrów

silniki rzędowe
silniki widlaste (w układzie V)
silniki gwiazdowe
silniki w układzie przeciwsobnym (?bokser?)
silniki w układach specjalnych: dwurzędowy, X i delta

Ze względu na rodzaj ruchu tłoka

silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym
silnik z tłokami przeciwbieżnymi
silniki z tłokiem obrotowym (?silnik Wankla?)

Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym

silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe

Ze względu na prędkość obrotową (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne)

silniki szybkoobrotowe
silniki średnioobrotowe
silniki wolnoobrotowe

Ze względu na średnią prędkość tłoka (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne)

silniki szybkobieżne
silniki średniobieżne
silniki wolnobieżne

Ze względu na sposób prowadzenia tłoka

silniki bezwodzikowe
silniki wodzikowe lub krzyżulcowe (wodzik dwustronny).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_t%C5%82okowy